سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا کودکان دچار ریزش مو می شوند ؟

چرا کودکان دچار ریزش مو می شوند ؟  

چرا کودکان دچار ریزش مو می شوند ؟ افراد زیادی هستند که همواره تصور می کنند که ریزش مو تنها مختص بزرگسالان است ولی در اصل این چنین نیست و ممکن است کودکی دچار ریزش مو شود. اگر کودکی بیشتر از چندماه ریزش مو داشته باشد ممکن است به دلایل مختلف باشد که حتما پس از مشاهده ریزش مو باید به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا علت را دقیق تشخیص دهد و درمان را شروع کند.

چرا کودکان دچار ریزش مو می شوند ؟

ما در ادامه این پست سعی کرده ایم برخی از علل های ریزش مو را برای شما عزیزان تشریح کنیم: با زولفینه همراه باشید…


خدمات مرجع تخصصی کاشت مو در ایران و تهران | زولفینه

کاشت مو , ترمیم مو , درمان ریزش مو , کاشت ابرو , کاشت مو طبیعی , کاشت مو به روش sut , کاشت مو به روش fit , کاشت مو به روش bht , هزینه کاشت مو , قیمت کاشت مو , کلینیک کاشت مو , مرکز کاشت مو , مرکز کاشت مو در تهران , کلینیک کاشت مو در تهران , کاشت مو به روش fut , کاشت مو به روش fug , کاشت مو به روش hrt , مقاله کاشت مو , مقالات کاشت مو , هزینه ترمیم مو , قیمت ترمیم مو

زولفینه مرجعی برای معرفی کلینک های کاشت مو در ایران و تهران می باشد . از این رو ارائه مقالات پیرامون درمان ریزش مو , کاشت مو و ترمیم مو را در برنامه فعالیت های خود قرارداده است همچنین با گسترش وب سایت به معرفی داروها و شامپوهای جلوگیری از ریزش مو و نیز و نیز معرفی گیاهان دارویی و تغذیه مناسب در این راستا می توان از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

زولفینه

www.zolfineh.com

 


 

سوءتغذیه

چرا کودکان دچار ریزش مو می شوند ؟ گاهی اوقات ریزش مو به دلیل کمبود موادغذایی و مواد معدنی در بدن رخ میدهد.

– یکی از ویتامین های ب کمپلکس ، بیوتین است که برای تبدیل کربوهیدرات به گلوکز در سوخت رسانی به بدن ضروری است. در صورتی که این ماده در بدن وجود نداشته باشد موجب ریختن مو خواهد شد.

– گاهی ریزش مو در کودکان می تواند برای مصرف بیش از حد ویتامین آ باشد.

– روی یک ماده الی است که می تواند به طریق های مختلفی به متابولیسم سلول های بدن کمک نماید و موجب بهبود رشد کودک و نوجوانان شود و به رشد سلول های سازنده مو نیز کمک می نماید.

تینه آ کپیتیس

تینه آ کپیتیس

تینه آ کپیتیس

این عارضه نوعی عفونت قارچی است که در پوست سر رخ میدهد و به آن کچلی قارچی نیز گفته می شود. شکل های این بیماری مختلف است و عموما به صورت تکه های فلس شکل روی پوست سر دیده می شود. این فلس ها یا لکه ها گاهی بیضی و گاهی گرد هستند. در این حالت روی پوست سر لکه های سیاه دیده می شود یا موهای که در این قسمت هستند ریزش پیدا می کنند.

معمولا برای درمان ریزش مو در این عارضه ، داروهای ضد قارچ مثل گریزئوفولوین تجویز می شود که طول مصرف آن دوماه است.البته برای کم شدن میزان پوسته ریزی سر در زمان مصرف داروها می توان از شامپوهای ضد قارچ مثل «سلنیوم سولفید» یا «کتوکونازول»استفاده کرد. به دلیل اینکه قارچ مسری می باشد باید همه وسایل کودک ، شال گردن، کلاه ، برس و … شخصی باشد.

آلوپسی آره آتا

در این بیماری موهای شخص به صورت بیضی یا دایره ی ریخته می شود و خالی از مو و صاف می شوند. این بیماری واگیر دار نیست.تحقیقات نشان میدهد که حدود 25 درصد از کودکان دچار این عارضه می شوند ولی می توان آن را با دارو و پمادها کنترل نمود. البته گاهی در کودکان دیده شده که پس از چند سال ، به یکباره موهای که ریخته شده بود باز می گردد .حدود پنج درصد از کودکان نیز بیماری شان انتشار پیدا می کند و جز موی سرشان همه ی بدنشان نیز دچار ریزش می شود. در سن های بالاتر می توان به وسیله تزریق استرویید و مصرف محلول ماینوکسیدیل به رویش مجدد موها کمک کرد. حدود هشت تا 12 هفته زمان لازم است که موهای جدید رشد کنند.

تلوژن افلوویوم

تلوژن افلوویوم

تلوژن افلوویوم

یکی دیگر از عواملی که سبب می شود کودکان دچار ریزش مو شوند تلوژن افلوویوم است. زمانی که شرایط استرس آوری مثل تب زیاد ، انجام جراحی سخت ، از دست دادن یکی از اعضای خانواده و… حاکم باشد می تواند سبب شود که در چرخه منظم رشد مو اختلال ایجادگردد. این وضعیت حداکثر تا یک سال به طول می انجامد و عموما محدود شونده است. برای درمان آن هیچ روش قطعی نیست ولی اگر عاملی که سبب استرس شده را برطرف کرد می توان شاهد رشد دوباره موها شد.

اختلال غدد درون ریز

چرا کودکان دچار ریزش مو می شوند ؟ گاهی ریزش مو در کودکان می تواند به علت کم کاری تیروئید باشد. اگر کودکی دچار مشکل ریزش مو باشد که پس از آزمایش و معاینه مشخص شود به علت اختلال تیروئید است تحت درمان دارویی قرار خواهد گرفت.

دلایل دیگر ریزش مو در کودکان

گاهی دلایل دیگری وجود دارد که پزشکی نمی باشند و کم کم برطرف خواهند شد که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1)کم مویی از زمان تولد

بسیاری از نوزادان در چندماه اول تولدشان رشد موهای کمی دارند اما پس از مدتی موهای ثابت جای موهای دوران نوزادی آنها را خواهند گرفت.

2)ساییدگی

بسیاری از کودکان بین سه تا چهار ماهگی دچار ریزش موی منطقه ی می شوند که دلیل آن نشستن در صندلی مخصوص بچه و سایش سر به قسمت پشتی صندلی است. جای نگرانی نیست و کودکان زمانی که شروع به راه رفتن کنند این ریزش موی موضعی برطرف می شود.

3)استفاده از کش مو و وسایل جانبی

چرا کودکان دچار ریزش مو می شوند ؟ گاهی ریزش مو به دلیل استفاده از کش مو و بافتن مو و … است که توصیه می شود اصلا برای کودکان و خردسالان از این گونه وسایل استفاده نکنید.

کاشت مو زلفینه همراه شما بای انتخاب بهترین مرکز کاشت مو و متخصصان مجرب در این زمینه است.

برچسب ها: , , , , , , ,