سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تریکو تیلومانیا و روش های درمان آن

تریکو تیلومانیا و روش های درمان آن : متاسفانه امروزه بیماری های بسیاری در بین افراد شایع شده است که می توان بسیاری از آنها را بیماری های دانست که ریشه روحی و روانی داشته اند و مخصوصا از اضطراب و استرس های روزمره ما ناشی می شوند .

فهرست مطالب [نمایش فهرست]

تریکوتیلومانیا چیست ؟

آلوپسی تریکوتیلومانیا یکی از انواع آلوپسی ها است که استرس و اضطراب می تواند مانند دیگر آلوپسی ها سبب تشدید آن شود و در اصل نوعی وسواس در کندن مو به شمار می رود .

تریکو تیلومانیا و روش های درمان آن

تریکو تیلومانیا و روش های درمان آن

نام این بیماری به یونانی ها برمی گردد و افرادی که دچار آن هستند به کندن موهایشان وسواس شدید دارند و در واقع به بیانی ساده تر در هر زمانی به کندن موهایشان مشغول می شوند البته بیشتر خانم ها دچار این مشکل می شوند و در سن نوجوانی تا جوانی شایع تر است .
افرادی که دچار این بیماری شده اند به کندن موهای شقیقه خود عادت کرده اند و این کار تا زمانی انجام می شود که دیگر موی بر سرشان باقی نمی ماند البته این کندن ها تنها به موی سر ختم نمی شود بلکه سبیل ، ریش ، مژه و …نیز می تواند جز این آن باشد .

hrt بهترین روش درمان تریکوتیلومانیا

اگر فردی موی خود را بر اثر این بیماری از دست داده باشد تنها می تواند از روش HRT برای ترمیم استفاده کند . افرادی که دچار این عارضه شده اند کندن شدن موهایشان را بر این دلیل می دانند که زمان کندن مو از پوست سر زیر پوست کندن مو دقیقا حس می گردد و در تکنیک HRT حس کندن شدن مو حذف می شود و همین امر سبب می شود که تریوتیلومانیا به صورت کامل درمان گردد .

تریکو تیلومانیا و روش های درمان آن

برای درمان این بیماری و همچنین کم پشتی موها با کلنیک کاشت مو زلفینه تماس بگیرید و از دیگر خدمات مهم این کلنیک چون درمان ریزش مو , کاشت مو و … بهره مند شوید .

برچسب ها: , , ,


آیا ریزش موهای چرب بیشتر از دیگر موهاست

آیا ریزش موهای چرب بیشتر از دیگر موهاست : اول از هر چیزی باید بدانید که گاهی آدم بر اثر تغییرات هورمونی که پس از بلوغ رخ میدهد غدد چربی پوست سرشان بزرگتر می شود و در نهایت چربی بیشتری ترشح می کند . حدود هشتاد درصد از افراد دارای پوست چرب و موی چرب هستند .

به عقیده متخصصان پوست و مو در مورد درمان چربی موی سر ، بیشتر استفاده از شامپوی مخصوص موی چرب و شست و شوی زیادتر مطرح است . اما افراد باید بدانند که ریزش مو به چرب بودن مو ارتباطی نداشته و افرادی که بر این باورند که چرب بودن مویشان به ریزش مرتبط است باید بدانند این باور غلط است .

آیا ریزش موهای چرب بیشتر از دیگر موهاست

آیا ریزش موهای چرب بیشتر از دیگر موهاست

برخی از افراد همیشه از متخصصان می پرسند که آیا فردی که دارای پوست صورت چربی است کمتر از دیگران دچار چین و چروک می شود؟ که در پاسخ باید بدانند این موضوع نیز اصلا پایه و اساس علمی نداشته است و نمی توانیم بگوییم افراد دارای پوست چرب به نسبت دیگر افراد از نظر پیری زودرس در امان هستند بلکه این افراد فقط از کرم های چرب کننده کمتری استفاده می کنند .

فهرست مطالب [نمایش فهرست]

توصیه های لازم به افرادی که دارای موهای چرب هستند

همواره تاکید متخصصان به افراد دارای پوست چرب این است که میزان دقت خود را در شست و شوهای روزانه بالا ببرند و از شوینده های قوی که سبب خشکی پوستشان می شود دوری کنند . این افراد با استحمام زیاد ممکن است دچار خشکی پوست در قسمت های که غده چربی ندارد مانند ساعد، کمر ، ساق پا شوند لذا برای همه افراد توصیه می شود از مرطوب کننده در این قسمت ها استفاده گردد .

آیا ریزش موهای چرب بیشتر از دیگر موهاست

نکته مهم دیگری که باید در اینجا به آن اشاره کنیم این است که موی چرب به هیچ وجه نمی تواند عامل ریزش موها باشد ولی می تواند در آن تاثیر بگذارد . اگر نگران ریزش موهای خود هستید و یا هر روش درمانی را برای از بین بردن ریزش مو امتحان کزده اید و بی نتیجه بوده با مشاورین و متخصصین ما در کلنیک کاشت مو زلفینه تماس بگیرید و از نحوه ی کاشت مو , کاشت ابرو , ترمیم مو و … اطلاعات لازم را کسب کنید .

 

برچسب ها: , , , ,


لیپوماتیک

لیپوماتیک

لیپوماتیک : امروزه بدلیل ماشینی شدن زندگی و کم تحرکی انسان ها فعالیت و تحرک نیز بسیار کند شده است و همینطور تغذیه افراد هم امروزه تغییر کرده است و این باعث تجمع چربی در بدن انسان ها میشود و باعث چاقی میشود و همانطور که میدانیم تجمع چربی در بدن ظاهر چنان خوبی ندارد و حتی برای سلامتی نیز خطرناک است بعضی از این چربی ها را میتوان با رژیم غذایی مناسب و ورزش و فعالیت حل کرد اما بسیاری از چربی ها که خیلی زیاد هستند و فرد دچار یک چاقی مفرط شده است فقط به وسیله رژیم غذایی مناسب و ورزش حل نمیشود . و البته این دو مورد هم است و باید این چربی ها را از ان ناحیه خارج کرد و اخیرا با ورود دستگاه لیپوماتیک که جز بی خطر ترین و جدید ترین دستگاه ها میباشد که باعث از بین رفتن چربی های موضعی است , و جایگزین تمام روش های قدیمی شده است .

لیپوماتیک

لیپوماتیک

این روش های قدیمی دارای یک سری نقص هایی هم بودند از جمله از این روش های قدیمی : لیپوساکشن , لیپولیزااولتراسونیک, لیزر لیپولیز است این دستگاه جدید که جایگزین همه روش ها شده است ساخت کشور بلژیک است و کاملا تایید شده است و دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو امریکا, FDA است و یکی از بهترین و موثرترین روش های برای از بین بردن چربی ها است البته به این موضوع حتما باید توجه کنید که برخی از مراکز درمانی برای جذب بیماران از نام دستگاه لیپوماتیک استفاده میکنند اما در حالی که همان روش های قدیمی که نام بردیم مثل لیزر لیپولیز و اولترا سوند برای درمان استفاده میکنند و به این موصوع توجه داشته باشید .

 

فهرست مطالب [نمایش فهرست]

مزایای لیپوماتیک

این دستگاه همانطور که گفتیم نسبت به روش های قدیمی خیلی بهتر است و شامل اون نقص ها نمیباشد و در اینجا میخواهیم بررسی کنیم که چه مزایایی نسبت به روش های قدیمی دارد  .

1 – اولین مزیتی که دارد خیلی مهم است یکنواختی لایه چربی در زیر پوست است و با استفاده از لیپوماتیک دیگر باقی مانده چربی زیر پوست مثل روش ساکشن لمس نمیشود و این بسیار خوب است
2 – دومین مزیتی که دارد بعد از این عمل یعنی برداشتن چربی با هر روشی لازم است تا یک مدت برای اینکه پوست بهتر جمع بشود گن زده شود در روش های قدیمی مثل ساکشن سنتی تا 6ماه باید فرد گن میزد ئ=و حتی روش لیزر لیپولیز هم فرد باید 2یا 4 ماه گن بزند که در مقایسه با روش لیپوماتیک بسیار طولانی است زیرا روش لیپوماتیک کافی است بیمار فقط دو هفته گن بزند
3 – در این روش پوست نیز بهتر جمع میشود و نسبت به روش های دیگر و این جز سومین ویژگی های خوب است که این روش ها دارند
4 – چهارمین مزیتی که این روش دارد این میباشد که این روش بیهوشی ندارد و بیحسی موضعی است و بیمار در بیحسی موضعی احساس درد نمیکند در حالی که در روش های دیگر بیمار اگر بیحسی موضعی باشد احساس درد میکند و به همین دلیل از داروهای خواب اور و ارامبخش و بیهوشی های خفیف استفاده میشود .
با استفاده از این روش ترشح از محل ساکشن نهایتا 36ساعت طول میکشد و تورم و ترشحات بعد از عمل خیلی کمتر است در حالی که در روش های دیگر ساکشن بیشتر است

دیگر مزایای لیپوماتیک

از ویژگی بسیار حائز اهمیت این روش این میباشد که ریسک عفونت در لیپوماتیک خیلی کمتر است
همینطور در این روش حتی گزارش امبولی چربی هم نشده است و احتمال ان خیلی کمتر است
از دیگر مزیت های این روش این میباشد که بعد از عمل در این روش نیاز به بستری نیست و بسیار بلافاصله بعد از عمل میتواند به کارش برسد
لیپوماتیک,خستگی و کوفتگی زیادی ندارد و نسبت به سایر روش ها کمتر است
الان در اینجا به یک سری سوال میپردازیم و جواب برخی از سوالات را میدهیم که باعث اگاهی بیشتری میشود

برداشتن چربی پوست با لیپوماتیک

بخاطر روشی است که استفاده میشود به این معنی است که در این روش امواج اینفراسوند وجود دارد و باعث میشود کل چربی به مانند ویبره از محل مورد نظر جدا میکند و خطای انسانی در این روش وجود ندارد و به همین دلیل باعث میشود هیچ ناهمواری به وجود نیایدهمچنین پزشک میتواند خیلی راحت چربی ها را از سطحی ترین لایه چربی گرفته همان چربی های سطحی که باعث سلولیت هم میشوند و حتی چربی های نزدیک عضله قرار دارند را برمیدارد و سلامتی بیمار را اصلا تهدید نمیکند و هیچ خطری ندارد

چه افرادی نمیتوانند لیپوماتیک را انجام دهند

دقت داشته باشید که قبل از این جراحی یک ازمایش کامل گرفته میشود زیرا افرادی که دارای فشار خون بالا و دیابت کنترل نشده دارند برای جراحی به این روش مناسب نیستند و همینطور بررسی های دیگری هم انجام میشود زیرا افرادی که سابقه بیماری قلبی عروقی مانند سکته قلبی و سکته مغزی داشته باشند جراحی نمیشوند همینطور باید به پزشک خود بگویید که ایا قبل از جراحی لیپوماتیک جراحی های دیگری مثل جراحی شکم و پهلو داشته اید در گذشته زیرا پزشک شما باید مطلع باشد

آیا برای انجام لیپوماتیک نیاز به بیهوشی است؟

همانور که گفتیم در این روش از بیحسی موضعی استفاده میشود و بعد از جراحی نیاز به بستری بیمار نیست و در موارد خیلی کم نیاز به بیهوشی د ارد و همانطور که مزیت های این روش را کفتیم این نیز جز مزیت های ان بود و در کل این عمل نیاز به بیهوشی ندارد و بدون بیهوشی انجام میشود

ایا بعد از لیپوماتیک چربی دوباره بازمیگردد ؟

بعد از جراحی به این روش تعداد زیادی از سلول های چربی در بدن انسان کاهش میابد اما دقت داشته باشید که اگر فرد دوباره شروع به پرخوری و رژیم غذایی نامناسب و کم تحرکی کند دوباره چاق میشود و اضافه وزن پیدا میکند و در ان محل هایی که لیپوماتیک انجام شده چربی زیادی به وجود نخواهد امد

ایا بعد از انجام لیپوماتیک پوشیدن گن الزامی است؟

با استفاده از این روش نیاز به پوشیدن گن در مدت طولانی نیستید اما هب پوشیدن گن سب جمع شدن بهتر پوست میشود و در بهبودی بیمار کمک میکند و در نتیجه جراحی تاثیر خیلی زیادی دارد و استفاده از گن برای خارج شدن ترشحات و کاهش ورم ها مناسب است و تاثیر مناسبی دارد

چه مناطقی از بدن را میتوان لیپوماتیک کرد؟

چربی های مناطقی مثل شکم,پهلو,ران,باسن,پشت و بازو را میتوان به روش لیپوماتیک چربی را خارج کرد و همینطور چون این دستگاه خیلی دقت و ظرافت بالایی دارد میتوان روی گردن , ساق ,صورت و زانو هم کار کرد این مناطق خیلی دقت زیادی میخواهد و دارای ظرافت است که دستگاه لیپوماتیک این کار را انجام میدهد .
حتما این نکات را بعد از لیپوماتیک به یاد داشته باشید و انجام دهید :

رعایت چند نکته بعد از لیپوماتیک

استفاده از گن همانطور که خیلی اشاره کردیم در نتیجه بسیار تاثیر دارد همینطور از کمپرس سرد و گرم بعد از جراحی استفاده نکنید و اصلا توصیه نمیشود استفاده از RFاز هفته دوم پس از لیپوماتیک بسیار خوب است و به نرمی و یکنواختی پوشش کمک میکند افراد از خوردن غذاهای چرب و پرنمک خودداری کنند و مایعات زیاد مصرف شود و داروهای تجویز شده باید سر ساعت مصرف شود . با رعایت این موارد و نکات میتوانید بهترین نتیجه را از دستگاه لیپوماتیک بگیرید .

با کلنیک کاشت مو زلفینه همراه شوید و از دیگر خدمات این کلنیک چون کاشت مو , کاشت ابرو , درمان ریزش مو و … بهره ببرید .

برچسب ها: , ,