سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه زمانی نباید موهایمان را رنگ کنیم ؟

چه زمانی نباید موهایمان را رنگ کنیم ؟

چه زمانی نباید موهایمان را رنگ کنیم ؟ گاهی ریزش های موی رخ میدهد که موقتی هستند مثلا ریزش مو در زمان بیماری که به دلیل کارکرد سیستم ایمنی بدن است و برای اینکه با ویروس ها و میکروب ها مقابله کند ، انرژی و مواد غذایی را به اعضای درگیر بیماری و گلبول های سفید منتقل می کند و زمانی که این مواد مغذی در موها کم شود نوعی ریزش را به وجود می آورد.

چه زمانی نباید موهایمان را رنگ کنیم ؟

زمانی که درجه حرارت بدن بالا باشد می تواند برای زمان کوتاهی ، اثرات مخربی را بر روی موها پدید بیاورد و در نهایت سبب شود ریشه مو سست گردد.
پزشکان و متخصصان همواره به خانم های عزیز توصیه می کنند که اگر قصد دارند در موهایشان تغییراتی مثل رنگ کردن مو ، حالت دادن مو و … را ایجاد کنند باید حتما پس از برطرف شدن ریزش موقتی موهایشان باشد تا ریشه موهایشان قدرت و استحکام خود را بدست بیاورد.

چه زمانی نباید موهایمان را رنگ کنیم ؟

چه زمانی نباید موهایمان را رنگ کنیم ؟

نکته مهم )

چه زمانی نباید موهایمان را رنگ کنیم ؟ یکی از نکات مهمی که بسیاری از افراد آن را نادیده می گیرند شانه کردن مو در زمان تب است.اگر تب دارید هیچگاه موهایتان را شانه نکنید زیرا سبب می شود فشار زیادی به ریشه موهای وارد شود که سست شده اند. زمانی که شخص تب دارد یا بیمار است به علت تعریق زیاد، موها زیادتر چرب می شوند و همین موضوع می تواند سبب ریزش می گردد. توصیه می شود در زمان بیماری موهای خود را تمیز و مرتب نگه دارید.

آیا رنگ کردن زیاد مو با سرطان مرتبط است؟

در پاسخ به سوال چه زمانی نباید موهایمان را رنگ کنیم ؟ جالب است بدانید تحقیقات زیادی صورت گرفته است که نشان می دهد افرادی که در سال بیشتر از 9 بار موهایشان را رنگ می کنند به نسبت افراد دیگر بیشتر در خطر مبتلا شدن به سرطان خون از نوع لنفوم هستند. این نوع سرطان در سیستم لنفاوی بدن اتفاق می افتد.این سیستم شبکه ی از رگ ها بوده که قسمتی از سیستم دفاعی بدن را تشکیل میدهد و سبب جابه جایی سلول های ضدعفونت به نام لنفوسیت می شود و اقدام به تخلیه سلول های مرده از بافت می نماید.
اگر میزان رنگ کردن مو زیاد شود این امکان نیز وجود دارد که فرد به سرطان مثانه مبتلا گردد.

خانم های باردار موهایتان را رنگ نکنید

همیشه به خانم های باردار توصیه شده که موهای خود را در زمان بارداری رنگ نکنند.با اینکه هنوز هم نمی توان به صورت صددرصد عنوان کرد که رنگ مو بر روی جنین تاثیر گذار است ولی برای برقرار اطمینان بیشتر نباید در این دوران موها را رنگ نمود.

پوست کف سر می تواند مقداری از موادشیمیایی را در خود جذب کند و همین مواد ممکن است وارد جریان خود شوند و از آنجا که شکل گیری جنین در سه ماهه اول بارداری است و وضعیت جنین در این زمان بسیار حساس است، خانم های باردار نباید از مواد شیمیایی استفاده نمایند.
نکته مهم ) استفاده از رنگ های شیمیایی ممکن است سبب سقط جنین شود.

رنگ مو چه عوارضی دارد؟

– ایجاد حساسیت های پوستی ، خارش ، شوره سر ، قرمزی پوست سر
– خشکی مو و زبرشدن ، شکنندگی مو در اثر از بین رفتن چربی مو
– آسیب رساندن به مو و ایجاد موخوره
– ایجاد آلرژی در افراد مانند خارش و قرمزی پوست سر و گاهی با ورم و سوزش همراه است
– در افرادی که به مواد شیمیایی حساسیت داشته اند سوختگی سر ایجادمی شود که می تواند برای همیشه برای شخص باقی بماند.

توصیه های جدی در رنگ مو

1)زمان استفاده از رنگ مو حتما از دستکش استفاده نمایید تا آسیبی به پوست دستان شما وارد نشود.

2)هیچ وقت بیشتر از زمان تعیین شده رنگ مو را بر روی موهایتان نگذارید

3)بعد از زمان مشخص ، حتما بصورت کامل پوست سرتان را خوب بشوید.

4)به نوشته ها و دستورالعمل های که بر روی جعبه رنگ ها نوشته شده است دقت کنید

5)هیچ گاه دو نوع رنگ را با یکدیگر ترکیب نکنید زیرا ممکن است که واکنش شیمیایی جدید ی اتفاق بیوفتد و ماده خطرناک ایجاد شود

6)پیش از اینکه رنگ موی را استفاده کنید حتما مقدار کمی از آن را روی پوست دستتان امتحان کنید تا اگر نسبت به آن حساسیتی دارید مطلع شوید .

7) از رنگ های شیمیایی برای مژه ها و ابروهایتان استفاده نکنید

8)تا جایی که امکان دارد موهایتان را رنگ نکنید البته که این موضوع تقریبا تغییر ممکن است چرا که هر کسی برای زیباتر شدن  و همچنین ترمیم موهای خود از رنگ کردن استفاده می کند. ولی اگر برایتان مقدور است به جای اینکه از رنگ های شیمیایی برای موهایتان استفاده کنید، رنگ های گیاهی و طبیعی را بکار بگیرید و حتما اصول و نکات لازم را رعایت فرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران و متخصصین ما در کلنیک کاشت مو زلفینه تماس بگیرید و با نحوه ی کاشت مو , کاشت ابرو , درمان ریزش مو و .. آشنا شوید .

برچسب ها: , , , , , , ,