سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جوانسازی پوست با لیزر

جوانسازی پوست با لیزر , جوانسازی پوست , زیباسازی پوست با لیزر , جوان سازی پوست , هزینه و قیمت جوانسازی پوست با لیزر , زیباسازی پوست دست , جوانسازی: همه ی ما انسان ها ذاتا و به طور طبیعی زیبائی را دوست داریم ، بدون تردید یکی از موارد تاثیر گذار در اعتماد به نفس درونی ما رضایت ما از ظاهر و زیبائی خودمان است و بدون اعتماد به نفس زندگی خالی از لذت خواهد بود .

در کنار تمایل به زیبائی پیری یک فرآیند طبیعی است و هرچقدر هم که بخواهیم آثار ناشی از بالا رفتن سن را انکار کنیم ، نمی توانیم از پیری فرار کنیم ، پیری آثار خود را در زیبائی ظاهری خیلی نشان می دهد و با گذشت زمان پوست به دلیل شرایط محیطی و … دچار تغییر و تحولاتی می شود ، چین و چروک صوت ، شلی و افتادگی پوست ، خط اخم ، خط خنده و … جز اثرات ناشی از پیری هستند ، ولی این آثار نمی توانند برای همیشه همراه شما بوده و برای شما نگران کننده باشد .

جوانسازی پوست با لیزر


علاوه بر آثار پیری ، ممکن است بعضی افراد دچار سوختگی شده باشند و یا جای جوش و زخم و آکنه زیبائی ظاهری این افراد را خراب کرده باشد ، در هر حال چه پیری چه دلایل دیگر ، امروزه نگران کننده نیست ، و با توجه به تمایل به زیبائی و جوان سازی پوست ، روش های مختلفی برای جوان سازی پوست از تزریق انواع ژل و بوتاکس گرفته تا لیزر درمانی وجود دارد . و اگر شما تمایل به جوان سازی پوست دارید ، قبل از اقدام به شما توصیه می کنیم که اطلاعات کافی در مورد هر کدام از این روش ها داشته باشید و سپس با آگاهی کامل اقدام به زیبا سازی کنید .

در میان روش های مختلف لیزر درمانی یکی از موثرترین روش ها برای زیبائی و جوان سازی پوست می باشد . لیزر جوان سازی پوست با نام های مختلفی همچون لیزر پوست ، لیزر تبخیری و لیزر سائیدگی هم شناخته شده است ، لیزر درمانی برای جوان سازی با از بین بردن چین و چروک صورت و صاف و کشیده کردن صورت و از بین بردن جای جوش و لک و سوختگی می تواند جوانی و زیبائی را به شما برگرداند .

امروزه تکنولوژی لیزر ابزارهای گسترده ومتنوعی برای جوان سازی پوست (لیزر جوانسازی) عرضه کرده است ، و به پزشک و متخصص این امکان را فراهم می کند ، که روی سطح لیزر کنترل دقیق تری داشته باشد ، و به او اجازه می دهد تا با دقت فوق العاده بالایی قسمت های ظریف پوست را بدون کوچک ترین صدمه و آسیبی لیزر کرده و زیبائی و جوان سازی را به شما برگرداند .

لیزر جوان سازی صورت می تواند برای از بین بردن معایب جزئی صورت به کار برود ، که عبارتند از :

  • از بین بردن خطوط ظریف و چین و چروک صورت ، جوان سازی و زیبائی اطراف چشم ، زیر چشم ، پیشانی و دهان .
  • از بین بردن آثار به جا مانده از جای جوش ، آکنه و یا آبله مرغان .
  • صاف کردن و برگرداندن حالت طبیعی به پوستی که بعد از جراحی دچار مشکل شده است .
  • جوان سازی دست ، پوست پیر و یا پوستی که در اثر قرار گرفتن در برابر آفتاب آسیب دیده است .
  • برای دران لکه های کبدی .
  • بهبود رنگ چهره برای افرادی که رنگ پوست زرد و خاکستری شده است .
  • از بین بردن خال های مادر زادی مانند خال اپیدرمال خطی .
  • از بین بردن غدد چربی بزرگ شده روی بینی .

لیزر جوان سازی پوست برای چه افرادی مناسب است ؟

لیزر جوان سازی پوست یک روش موثر جهت رفع چین و چروک صورت ، دور چشم ، شلی و افتادگی پوست و رفع جای جوش و آکنه است .متقاضی لیزر جوانسازی پوست باید انتظارات معقولی از نتیجه ی لیزر داشته باشد ، و بهتر است فاقد هرگونه سابقه ی پزشکی باشد .

در صورتی که فرد متقاضی مشکلات زیر را داشته باشد ، لیزر جوانسازی پوست به او توصیه نمی شود :

  • پوست تیره مستعد آسیب پذیری و عوارض جانبی است .
  • کسانی که آکنه فعال دارند ، لیزر جوان سازی روش مناسبی نیست .
  • برای پوست های حساس و ظریف مناسب نیست .
  • برای چین و چروک های عمیق و زیاد مناسب نیست .
  • بیمارانی که رنگ پوست روشن تری دارند ، متقاضیان مناسب تری نسبت به بیمارانی هستند که دارای رنگ پوست تیره می باشند ، زیرا عوارض جانبی در این افراد با رنگ پوست تیره زیاد است .
  • از لیزر برای جوان سازی پوست دست و انگشتان هم استفاده می شود .

لیزر جوان سازی پوست برای چه افرادی مناسب نیست ؟

برای کسانی که پوست آن ها دچار مختصری عیب است ، لیزر درمانی پیشنهاد نمی شود ، چرا که روش های آسان تری و سبک تری در دسترس است .
همچنین برای افراد با رنگ پوست تیره هم کاندیدای مناسبی برای لیزر جوان سازی پوست نیستند ، چرا که در پوست تیره انرژی و نور لیزر به دلیل زیاد بودن تعداد رنگدانه ها بیشتر جذب می شود ، و بیشتر در معرض آسیب است و عوارض جانبی غیر منتظره مانند تغییر رنگ پوست ممکن است در این افراد به وجود بیاید ، می توان این خطر را با استفاده از یک عامل سفید کننده بعد از درمان با لیزر به حدقل رساند .

نحوه کار لیزر جوان‌سازی پوست چگونه است؟

در روش لیزر درمانی جراح پرتوهای نور را به صورت ضربانی و نامنظم به سطح پوست می تاباند ، این پرتو های نور به نحو دقیق زنجیرهای مولکولی پوست آسیب دیده را به صورت لایه لایه برمیدارد ، و این کار را تا زمانی ادامه می دهد که ظاهر یکنواخت ، نرم و صاف تری از پوست به دست بیاید .

لیزر جوانسازی پوست صورت و بدن روش مناسبی است ، به دلیل اینکه مشکلات کمتری به رنگدانه های زیرین پوست ایجاد می کند . و همچنین نسبت به روشن کردن پوست با استفاده از روش‌هایی مانند از بین بردن جای زخم آکنه با استفاده از لیزر، بهتر است.

پرتوهای لیزر جوان سازی پوست دست و سار نقاط بدن اپیدرم (لایه ی بیرونی پوست) را از بین می برند و با هدف قرار دادن لایه زیرین پوست با نام درمیس (قسمت حساس و عروقی پوست) و گرم کردن درمیس باعث تحریک رشد کلاژن ها می شود ، بعد از بهبود درمان پوست صاف تر و سفت تر می شود .

در طول دوره لیزر جوان سازی پوست چه کارهایی انجام می شود ؟

لیزر جوان سازی و زیباسازی پوست معمولا با بی حس موضعی و به صورت سرپائی انجام می شود .قبل از شروع لیزر درمانی ، جراح یکسری درمان هایی را جهت آماده سازی پوست شما با لیزر درمانی انجام می دهد . جراح این درمان ها را به مدت 6 هفته یا بیشتر قبل از درمان اصلی شروع می کند . این درمان ها هم به نوع پوست شما بستگی دارد و به منظور به حدقل رساندن عوارض درمان و به دست آوردن نتایج بهتر و رضایت بخش تر انجام می شود .

مدت زمان لازم برای انجام لیزر جوان سازی و زیبائی پوست 30 دقیقه تا 2 ساعت است .

تعداد جلسات لازم برای لیزر جوان سازی پوست چقدر است ؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای افراد مختلف متفاوت است و وابسته به وضع بیمار ممکن است کم یا زیاد باشد . به عنوان مثال برای چین و چروک های خفیف و تغییر رنگ جزئی پوست حدود یک یا دو جلسه برای به دست آوردن نتیجه مطلوب کافی است ولی برای چین و چروک های عمیق و گسترده تعداد جلسات بیشتری لازم است .

عوارض جانبی لیزر جوان سازی پوست

مانند هر عمل لیزر دیگر لیزر جوان سازی هم یک سری عوارض جانبی دارد ، این عوارض شایع و معمول هستند و در مدت زمان کوتاهی از بین می روند . عوارض شامل قرمزی پوست ، تورم منطقه ی تحت درمان و سوزش مختصر است . در موارد خیلی نادر سوزش و زخم و تغییر در رنگدانه های پوست هم ایجاد می شود .

چگونگی مقابله با عوارض درمان

برای اینکه شما در طول لیزر درمانی هیچ دردی را احساس نکنید ، پزشک از بی حس کننده های موضعی برای بی حس کردن پوست شما استفاده می کند . و برای اینکه شما راحت و آسوده باشید ، ممکن است یک آرام بخش هم به شما تزریق کند . چنانچه قسمت زیادی از پوست شما تحت لیزر درمانی قرار بگیرد و یا اینکه قرار است به طور همزمان عمل های زیبائی دیگری هم روی پوست شما انجام شود ، امکان دارد پزشک شما را بیهوش کند . بعد از انجام لیزر درمانی پزشک برای کاهش درد به شما مسکن تجویز می کند . در مرحله آماده سازی قبل از درمان صورت شما کاملا تمیز و پاک می شود و برای اینکه چشمان شما در حین لیزر درمانی آسیب نبیند ، به شما عینک مخصوصی داده می شود .

جوانسازی پوست


هزینه و قیمت جوانسازی پوست با لیزر چقدر است؟

عوامل مختلفی در تعیین هزینه ی لیزر جوان سازی پوست تاثیر دارد ، این عوامل عبارتند از :

  • منطقه ی جغرافیایی ، هزینه ی جوان سازی پوست در هر کشوری متفاوت است .
  • حق الزحمه و دستمزد پزشک .
  • تجربه و مهارت پزشک .
  • زمان و تلاش مورد نیاز برای درمان .
  • هزینه ی تسهیلات و بیهوشی .
  • مراقبت ها و آمادگی های قبل و بعد عمل لیزر .

انواع لیزر جوانسازی پوست

برای لیزر جوانسازی صورت معمولاً از دو نوع لیزر استفاده می‌شود: کربن دی اکسید (CO2) و اربیوم . کار هر دو تبخیر سلول‌های سطحی و آسیب‌دیده‌ی پوست است . این لیزرها در قدرت و کاربردهای درمانی متفاوت هستند .